Ruciane-Nida 01-04.05.2019

Relacja foto – Galeria

…na Mazury

Na weekend majowy GR Wielkopolanie zaplanowali wypad na mazury. Tam nas jeszcze nie było . Po dotarciu na miejsce zakwaterowania wybraliśmy się na małą przejażdżkę szlakiem kulturowo-historycznym. Na tej trasie można zwiedzić klasztor i Molendę przypomina wyglądem budynek cerkwi prawosławnej oraz cerkiew prawosławną.
W kolejnym dniu pojechaliśmy do Niedźwiedziego Rogu który jest położony nad brzegiem Jeziora Śniadrwy. Trasę wyznaczyliśmy sobie przez śluzę Guziankę ale niestety była w remoncie i musieliśmy częściowo ją zmienić . Po dotarciu na miejsce zrobiliśmy kilka fotek i przerwę na posiłek. W drodze powrotnej dała nam się we znaki pogoda. Zaczęło wiać i popadywać ale jakoś dotarliśmy z powrotem mimo wszystko zadowoleni z wyprawy. Dla jednego z uczestników naszej wyprawy była to życiówka, najdłuższa trasa jaką do tej pory pokonał na rowerze. A było to 58 km i to pod wiatr. Gratulacje dla Janka . W piątkowy poranek zaświeciło słoneczko więc wybraliśmy się do Mikołajek. W przerwie na herbatę zrodził się pomysł dalszego pedałowania w kierunku Mrągowa. Przez całą drogę mijaliśmy jakieś jeziora raz z prawej raz z lewej strony. Widoki przecudne. Przed samym Mrągowem narodził się kolejny pomysł wjedziemy na Górę 4 Wiatrów. To był podjazd . Z góry można było podziwiać panoramę Mrągowa i Jeziora Czos. W Mrągowie zatrzymaliśmy się na dłużej. Pobyliśmy chwilę na molo podziwiając jezioro i Amfiteatr po jego drugiej stronie. W przerwie na obiad nasza pomysłodawczyni wpadła na kolejny pomysł aby pojechać do miasteczka westernowego Mrongoville. W miasteczku tym Artura nam powiesili, mnie i Ewę zamknęli w celi, ale szeryf był łaskawy i nas wypuścił nakazując powrót do domu. Po opuszczeniu miasteczka swoje rumaki skierowaliśmy na Ruciane-Nida. W sobotę rano spakowaliśmy się i wyruszyliśmy w drogę powrotną ku Wielkopolsce zahaczając jeszcze o Pole Bitwy pod Grunwaldem w 1410 r i Toruń. Uczestnikom serdecznie dziękujemy za mile spędzony czas i do zobaczenia na kolejnej wyprawie .Iza.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Informacje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.